W styczniu stacje radiowe zarobiły na reklamach 798,1 mln zł – 5,5 proc. więcej niż w styczniu ub.r. (dane cennikowe netto, bez rabatów Kantar Media).
Pozycję lidera utrzymuje RMF FM, ale stacja po raz pierwszy od długiego czasu zanotowała spadek przychodów z reklam. W porównaniu ze styczniem ub.r. zmalały o 5,7 proc., do 245 mln zł. Drugie w zestawieniu jest Radio Zet, które zwiększyło wpływy z reklam rdr o 22,7 proc., do 162,3 mln zł.
Podium zamyka radio TOK FM, które awansowało do trójki największych pod względem wpływów z reklam stacji radiowych. Zarobiło na nich 26,8 mln zł, czyli 24,9 proc. więcej w skali roku.
Z podium spadła radiowa Trójka, która w styczniu tego roku miała 23,7 mln zł przychodów reklamowych – 1,4 proc. mniej niż rok temu. Wpływy z reklam Programu I Polskiego Radia zmalały o 29,5 proc., do 18 mln zł. Mniej niż przed rokiem, o 16,9 proc., zarobiło na reklamach radio Vox FM (13 mln zł).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/w-2023-roku-liczba-sluchaczy-radia-zmalala-o-2-mln,7169425493055617a ##
W Antyradiu marketerzy zwiększyli wydatki o 53 proc. - do 15,8 mln zł, w RMF Classic o 28,4 proc. - do 14,4 mln zł. W Esce Warszawa wydali 16,6 proc. więcej – 11,6 mln zł, a w Esce Wrocław 10,7 proc. więcej – 11 mln zł.











